De dag beginnen met een gezond ontbijt is goed voor iedereen. Hieronder hebben we alvast 4 voorbeelden voor je op een rij gezet. Deze ontbijtjes passen allemaal binnen de Schijf van Vijf.

Door vaak net meer maar gezonder te eten kun je op een gezonde manier afvallen. Gezonder eten op regelmaat en voldoende water drinken is daarbij het belangrijkste.

Gezond ontbijt – 4 voorbeelden

Ontbijt 1

  • 1 (geroosterde) spelt/volkoren boterham besmeerd met halvarine met mager beleg
  • 1 sneetje volkoren knäckebröd besmeerd met halvarine, 1 belegd met Leidse (20+) komijnekaas
  • Glas karnemelk (1½ dl)
  • Thee zonder suiker

Ontbijt 2

  • 2 spelt/volkoren boterhammen besmeerd met halvarine, 1 met een plakje 30+ kaas en 1 met een gekookt ei
  • Glas karnemelk (1½ dl)
  • Thee zonder suiker

Ontbijt 3

  • Bord havermoutpap van 2½ dl soja melk met 1 eetlepel rozijnen en een mandarijntje
  • Thee zonder suiker

Ontbijt 4

  • Fruitsalade van bijvoorbeeld kiwi, bessen, banaan, nectarine (200 gram totaal)
  • Thee zonder suiker