De voorbije, warme zomer zit ongetwijfeld nog vers in je geheugen. Of je nu thuis genoot van je tuin, onze Belgische kust opzocht of verder weg in het zonnetje ging baden. Met die mooie vakantieperiode achter de rug, is het seizoen van de fleece dekentjes, warme kopjes thee en dikke truien intussen opnieuw aangebroken.

Helaas ook een periode waarin je minder gemotiveerd bent om gezond te eten en voldoende te bewegen, want ‘Ik draag nu toch dikke kleren’, of ‘Het is te snel donker om te joggen ’s avonds’. Toch zou het zonde zijn om je gezonde levensstijl samen met je tuinmeubelen op te bergen deze herfst. De komende maanden zijn namelijk uitermate geschikt om je lichaam in topvorm te krijgen.

1. Koelte zal je redden

Eens de kalender op ‘oktober’ draait, voel je dat de zomer het land officieel verlaten heeft. De ochtenden vragen al om een jasje, de zon krijgt het moeilijker om de lucht overdag op te warmen en de frisse avonden vallen steeds vroeger. En dat is goed nieuws! Want terwijl warme, vochtige zomerlucht je lichaam wat loom maakt, geeft verfrissende herfstlucht je een pak energie om stevig te bewegen.

2. Laatste kans om je weerstand te boosten

Waarom zou je nog voor tv hangen in het weekend als je kan gaan sporten met zo’n prachtig herfstlandschap als decor? Buiten sporten versterkt zowel je lichaam als geest. Boswandelingen en fietstochten in koele lucht verbeteren je immuunsysteem aanzienlijk. Geen overbodige luxe voor de naderende winter met al zijn virusjes. Ook eventuele psychische klachten verminderen door geregeld je stapschoenen aan te trekken. Ten slotte pik je best nog wat zonnestralen mee om je voorraad vitamine D aan te dikken. Een tekort daaraan heeft een negatief effect op je energieniveau, botten en spieren.

3. Strakke structuur om van te profiteren

In de zomer mag alles wat meer ‘z’n gangetje gaan’. De kinderen hoeven niet naar school, je neemt een tijdje verlof op het werk, elke dag ziet er helemaal anders uit, … Vanaf september komt daar verandering in. Je leven krijgt opnieuw een efficiënte routine. En daar moet je van profiteren! Gestructureerde dagen maken het veel makkelijker om vaste eet- en sportmomenten in te plannen. Gezond leven is dan geen kwestie van volhouden meer, maar een gewoonte.

4. Smakelijker eten

Buitenlucht wekt je appetijt op, dat heb je zelf wellicht al ondervonden na een wandeling of een namiddagje in de tuin werken. Vooral een klassieke, warme maaltijd smaakt bijzonder goed na een inspanning in de herfstlucht. Bovendien verbruik je meer energie bij koud weer. Je lichaam moet dan namelijk meer moeite doen om warm te blijven.

5. Altijd perfecte omstandigheden in onze infraroodcabines

Toch niet zo’n buitenmens? Kies dan voor oefeningen in onze behaaglijk warme infraroodcabines. De infraroodstralen warmen je spieren op een natuurlijke manier van binnenuit op, met een strakke huid als gevolg. Bovendien helpen de cabines je om op een korte tijd al mooie resultaten te behalen. Twee keer een halfuurtje sporten per week bij Just U is al voldoende voor een slank figuur.

Je goede voornemens voor 2018 wat op de lange baan geschoven? Kom snel langs bij Just U en boek resultaten nog voor het einde van het jaar